Verover je plek in studentenhoofden

Studenten vinden nog niet voldoende de weg naar de (online) winkels van Selexyz. Om de sympathie van studenten te winnen en hen aan te sporen naar Selexyz te gaan bedachten wij een slimme oplossing in de vorm van een Facebook-app.

 

Het doel van Selexyz is de studentenmarkt weer te betreden en daarin succesvol te worden. De aandacht ligt daarbij sterk op het aanspreken van studenten met als doel dat zij bij studieboeken weer automatisch aan Selexyz denken. Natuurlijk is het ook van belang dat daar een extra verkoopimpuls vanuit gaat. Tegelijkertijd wordt een eerste aanzet gemaakt in het overbrengen van de vernieuwde propositie van Selexyz/De Slegte waarin nieuwe en tweedehandsboeken samen worden verkocht.

Onze uitgangspunten 

Uit onze ervaring blijkt dat testjes goed werken aangezien ze de nieuwsgierigheid prikkelen. Daarnaast is het massaal delen van persoonlijke feitjes erg populair (bijv. welke liedje nummer 1 was bij je geboorte). Ten slotte zien we dat belonen werkt: een hoofdprijs gecombineerd met een gegarandeerde deelnamebeloning geeft twee extra redenen om de test te doen.

Het concept 

Achterhaal wel type student jij bent

Om de nieuwsgierigheid van studenten te prikkelen bedachten wij een Facebook-app die aan de hand van enkele vragen bepaalt wat voor type student zij zijn. Studenten kunnen op hun beurt een jaar lang gratis pizza van actiepartner Domino’s Pizza winnen als ze de vragenlijst invullen.

Achterhaal wel type student jij bent

 

De uitkomst staat centraal

In samenwerking met Studenten.net bepaalde Selexyz 8 studenttypen, volgens een matrix met de assen ‘plezier’ en ‘succes’.

Studenten worden uitgenodigd om hun type te achterhalen door de test te doen. Hiervoor moeten 15 vragen worden beantwoord met ‘ja’ of ‘nee’.

Gemakkelijk delen 

Deel de uitslag via social media

Na het invullen van de test verschijnt een student-type met een foto en een korte omschrijving. Deelnemers worden aangemoedigd om deze uitslag te met een druk op de knop te delen via Facebook of Twitter. Aan de boodschap waarmee gedeeld wordt, is een link toegevoegd waarmee ontvangers worden uitgenodigd om zelf ook deel te nemen.

Deel de uitslag via social media

Alleen vrijwillig delen 

Niet eerst 'liken' voordat je kan deelnemen

Voor deelname aan de test moeten voornaam, geslacht en studiejaar worden ingevuld. Deelnemers hoeven niet (zoals bij veel andere Facebook-apps) eerst de app te 'liken' voordat ze mee kunnen doen.

Niet eerst 'liken' voordat je kan deelnemen

Wil de deelnemer kans maken op een prijs, dan moet een e-mailadres worden ingevuld.

Persoonlijke benadering 

Iedere deelnemer ontvangt persoonlijk bericht

Iedere deelnemer die zijn e-mailadres invult ontvangt per e-mail persoonlijk bericht: na de test ontvangt men een eenvoudig opgemaakt, gepersonaliseerd mailtje met de uitslag.

Iedere deelnemer  ontvangt persoonlijk bericht

Elke deelnemer die zijn mailadres heeft ingevuld, ontvangt in deze mail de toegezegde pizza-coupon en een link naar Selexyz.nl waarmee studieboeken met korting kunnen worden aangeschaft.

Multi-beeldscherm-actie 

Doe mee via pc, tablet of mobiel

We verwachten dat veel studenten op hun mobiel gebruik maken van Facebook. Daarom verwijst de Facebook-app op mobiele telefoons naar een voor mobiel gebruik geoptimaliseerde versie.

Doe mee via pc, tablet of mobiel

We hebben één website gelanceerd die geoptimaliseerd is voor zowel pc, tablet als mobiel. Hierdoor moesten we voor een beperkte set aan functionaliteiten kiezen: we gingen uit van de meest eenvoudige vorm, dus de mobiel. De ‘normale’ variant zal de voordelen van een groot scherm benutten als volwaardige Facebook-app.

Responsive design 

Automatisch meeschalen met de breedte van het scherm

Met zogenaamd ‘responsive design’ laten we de website zich automatisch aanpassen aan de breedte van het scherm van een mobiele telefoon in staande verhouding, of een grotere variant voor tablets en beeldschermen.

Automatisch meeschalen met de breedte van het scherm

Expression Engine 

Veilig, betrouwbaar & realtime bij te werken

Via het CMS kan de inhoud van de site realtime door Selexyz worden bijgewerkt. Daarnaast kunnen hier alle inzendingen worden bekeken en beheerd.

Ontdek welk type student jij bent!

wie wij zijn

Online vakidioten die jou helpen overtuigen op elk beeldscherm.

Wij maken bezoekers blij. Met slim ontwerp. En met techniek die simpel voelt.
Onze klanten krijgen daar aandacht, vrienden en verkoop voor terug. Iedereen blij.