Verplichte Kost
voor iedereen die eten serieus neemt

Een community succesvol laten uitgroeien tot een instituut als Foodlog, is meer dan leuk.

Wij helpen sinds jaren mee om slimme online oplossingen in te zetten, zodat de interactie op gang blijft. Zo begon het ooit als een blog en is het nu een Europees schoolvoorbeeld van een 'online civil society' met een een Frans zusje.

Aandachtspunten 

Site-analyse helpt ons de strategie te bepalen

Om onze strategie te bepalen somden we eerst een aantal punten op die nodig onder de aandacht moesten worden gebracht.

1. Het aantal reacties bij vrijwel elk artikel was zo groot dat dit de leesdrempel vergrootte.

2. Veel reacties misten onderbouwing of legitimatie. Dat verlaagde de kwaliteit van discussies, maakte gefundeerde reacties lastiger vindbaar en stootte kundige deelnemers af.

3. De vaste rubrieksstructuur wierp onnodige barrières op voor lezers en redactie: goede inhoud was vaak verstopt.

4. Sociale media speelden geen enkele rol op de site.

5. Het content management systeem was verouderd.

Onze aanpak 

Tweesporenbeleid zorgt voor kwaliteit

Om de mix van opinie en nieuws in balans te brengen, ontwikkelden we een tweesporenbeleid. Spoor één bestaat uit achtergrondartikelen die geschreven worden door geselecteerde auteurs met bewezen kwaliteiten. Spoor twee bestaat uit nieuwsberichten die geschreven kunnen worden door een grotere groep.

Tweesporenbeleid zorgt voor kwaliteit

Werken aan je status 

User rating bepaalt mate van privileges

Ook de reactiemogelijkheid volgt de twee sporen. Op basis van een user rating kan een bezoeker al dan niet reageren op achtergrondartikelen. Dit verhoogt de kwaliteit van de discussie: alleen wie verstand van zaken heeft, draagt bij. Daar profiteren deelnemers én lezers van.

User rating bepaalt mate van privileges

 

Op een aparte pagina worden lezers geïnformeerd over hoe het rating-systeem werkt.

Rubriekensysteem op de schop 

Snel en gemakkelijk zoeken op basis van tags

We vervingen de oude rubriekenindeling door een moderne tag-gebaseerde structuur. Elk bericht kan voorzien worden van verschillende door de redacteur te kiezen labels. Handig voor associatief doorklikken, zoeken of het presenteren van gerelateerde berichten. Tagging zorgt er verder voor dat artikelen in de toekomst eenvoudig een andere plaats in de sitestructuur kunnen krijgen, zonder daarvoor fundamentele wijzigingen te hoeven doorvoeren.

Snel en gemakkelijk zoeken op basis van tags

Op basis van deze tags kunnen berichten geclassificeerd, gezocht of opgesomd worden.

Wat wordt gedeeld, bestaat 

Achtergronden en nieuwsberichten zijn direct deelbaar

Door icons van LinkedIn, Twitter & Facebook toe te voegen aan artikelen kan iedereen meteen berichten delen met de rest van de wereld.

Achtergronden en nieuwsberichten zijn direct deelbaar

Andersom: updates op Twitter en Facebook worden bij de artikelen opgenomen.

 

CMS in dienst van online succes

We halen veel plezier uit het maximale halen uit CMS ExpressionEngine dat haar waarde bewijst in deze high-traffic en zeer interactieve omgeving.

Altijd valt de balans uit naar online concepten die de bezoeker hoog waardeert. De onderliggende techniek maakt dat mogelijk en met ontwerp dat staat voor eenvoud zorgen we dat dit altijd het geval is.

Foodlog

wie wij zijn

Online vakidioten die jou helpen overtuigen op elk beeldscherm.

Wij maken bezoekers blij. Met slim ontwerp. En met techniek die simpel voelt.
Onze klanten krijgen daar aandacht, vrienden en verkoop voor terug. Iedereen blij.